Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Hittade en perfekt mäklare i Kalmar

Av Peter Nilsson - 5 januari 2010 08:09

Jag hittade en perfekt tjänst på nätet när jag skulle välja mäklare. Jag gick in på www.maklarlistan.se och gjorde en offertförfrågan. Det tog ca 3 dagar sen hade jag ca 12 offerter från olika mäklare i kalmar. Jag använde några av offerterna som utgångspunkt vid förhandlingar med andra mäklare men valde till sist en som lämnat offert. Han hade ett riktigt bra erbjudande med endast 1.5% provision. En del fastighetsmäklare ville ha 5%. De vill alltså ha runt 150.000kr för att sälja min lägenhet. Inte en chans att man valde den mäklaren. Jag skrev avtal med mäklaren jag valde (Skandiamäklarna) och inom 2 dagar låg lägenheten ute på Hemnet. Hoppas den blir såld snart.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Peter Nilsson - 21 januari 2010 07:48

Riksbankschefen Stefan Ingves blinkade som ett helt fyrtorn i en artikel på Dagens Nyheters debattsida på nyårsaftonen. "Vem ska avgöra om kreditgivningen till bostadssektorn skapar svårhanterliga risker eller inte? Vem ska bestämma när det är dags a...

Av Peter Nilsson - 12 januari 2010 13:31

Inkompetent och handlingsförlamad ledning i SAS.Bästa sättet att få ordning på SAS är att byta styrelse,  ledning alternativt konkursa bolaget vilket nuvarande ledning ser ut att göra.Bolaget nåste vara urtypen av bolag med mix av statliga och privat...

Av Peter Nilsson - 27 december 2009 11:09

Det är tredje året i rad som Fastighetsmäklarnämndengenomför undersökningen. Och trots att resultatet från årets undersökning visar att kunskaperna hos konsumenter ökat från i fjol, så är det till en nivå som fortfarande kan anses vara ganska låg. T...

Av Peter Nilsson - 24 november 2009 07:59

Söker ni bra mäklare i Stockholm kan jag starkt rekomendera www.maklarlistan.se. De samarbetar med ett tiotal mäklare som kan lämna ett anbud på din bostad när du ska sälja. På Mäklarlistan finns även information om de flesta mäklare i Stockholm. ...

Av Peter Nilsson - 16 november 2009 18:08

Det kan kosta nästan 100 000 kronor per kvadratmeter att köpa en bostadsrätt på Östermalm i Stockholm. I Kristinehamn kommer man undan med några hundralappar skriver Aftonbladet. Det stora problemet i Sverige med alltför dyra bostaäder är att per...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards